a

Menu

Få konkurrencemæssige fordele ved at versionere virksomhedens WordPress website til flere sprog.

Gør en positiv forskel for dine kunder! Ved at tage højde for sprogbarrierer og tilbyde indhold på dine kunders modersmål viser du dine kunder, at du respekterer og værdsætter dem. En bedre kundeoplevelse skaber tillid og loyale relationer, der kan føre til øget engagement og højere konverteringsrater.

I det følgende gennemgår vi de vigtigste grunde til, at du skal udvide til et flersproget website, og hvordan du kan få professionel hjælp fra Webministeriet Webbureau med hele processen – fra start til et færdigt resultat.

Nå ud til et endnu større publikum

Uanset din branche, er der altid en god chance for, at dit publikum strækker sig ud over Danmarks grænser eller at kontaktfladen er større en du umiddelbart lige regner med, i forhold til nøglemedarbejdere i internationale virksomheder placeret i Danmark.

Ved at versionere dit WordPress-websted på flere sprog, kan du nå ud til brugere der ikke nødvendigvis har dansk som hovedsprog, i både Danmark og andre lande og geografiske områder. WordPress tilbyder adskillige sprogversionerings-plugins som fx WPML og Polylang, der gør det nemt at administrere og vedligeholde flersprogede websites.

Skab tillid og giv en bedre kundeoplevelse

Ved at du at oversætte websitets indhold tager du højde for sprogbarrierer der viser, at du værdsætter dine kunders sprog og forståelse for, at dansk ikke nødvendigvis er hovedsprog for alle besøgende på dit website. Det skaber en positiv brugeroplevelse og hjælper med at opbygge tillid.

WordPress-plugins som fx WPML understøtter mere end 40 sprog og giver en robust løsning for, at skabe et flersproget websted.

Få en konkurrencefordel

I en globaliseret verden kan tilføjelse af flere sprogversioner af dit WordPress website, give dig en fordel, i forhold til dine konkurrenter. Det sender et signal om, at din virksomhed er international og åben for kunder fra forskellige lande og kulturer.

Søgemaskineoptimering (SEO) på flere sprog

Et flersproget WordPress website kan forbedre din søgemaskineoptimering (SEO). Google og andre søgemaskiner indexerer sider baseret på sprog. Ved at have indhold på flere sprog, forøger du din chancer for højere placeringer i søgemaskinerne, for søgninger på disse sprog. WordPress SEO-plugins som fx Yoast eller SEOPress PRO, er fuldt ud kompatible med WPML og andre oversættelses plugins og sikrer, at dit website er optimeret på de valgte sprog.

Opnå international vækst

Hvis din virksomheds vækstplaner inkluderer ekspansion til internationale markeder, vil et flersproget WordPress website være uundværligt. Det gør det muligt for dig at skabe lokale versioner af dit website, der er skræddersyet til hvert markeds specifikke behov og præferencer.

Indholdet på de enkelte sider kan tilrettes indholdsmæssigt, så de passer til de regionale forskelle der måtte være. Det betyder blandt andet at Indhold på de enkelte indholdssider ikke behøver at være 100% identisk på tværs af sprogene, de kan sagtens varieres.

Øget engagement

Når besøgende kan læse dit website på deres modersmål, er de mere tilbøjelige til at engagere sig med det indholdet. De vil sandsynligvis bruge mere tid på dit websted, hvilket kan føre til højere konverteringsrater i form af køb frem websitet eller henvendelser omkring dine produkter eller ydelser.

Styrket brandimage

Et flersproget WordPress website kan også hjælpe med at forbedre dit brandimage du fremstår som en global spiller, der er imødekommende og respektfuld over for forskellige sprog og kulturer.

Kvaliteten af oversættelser er naturligvis afgørende. Dårlig eller forkert oversættelse kan føre til misforståelser og potentielt skade dit brand. Overvej at bruge professionelle oversættelsestjenester eller sprogrevisionstjenester for at sikre, at dit indhold er korrekt oversat og kulturelt passende.

Du bør overveje at benytte dig af et samarbejde med lokale samarbejdspartnere eller freelancere, der kan stå for en grundig korrekturlæsning af oversættelserne. Det er med til at sikre at du holder en høj kvalitet, og i sidste ende en god læseoplevelse for modtageren.

Få hjælp af Webministeriet Webbureau

At tilbyde dit WordPress website på flere sprog er en vigtig og ofte undervurderet strategi, der kan hjælpe med at udvide dit publikum, forbedre kundeoplevelsen, skabe en konkurrencefordel, optimere SEO, støtte international vækst, øge brugerengagement og forbedre dit brandimage.

Her kommer den gode nyhed

Du behøver ikke navigere i denne proces alene. Webministeriet Webbureau har leveret flere flersprogede websites. Vi har den nødvendige erfaring og viden fra flere oversættelsesprojekter, og kan også hjælpe dig med at oversætte dit WordPress website til flere sprog.

Internationale netværk af oversættere

Det gør vi gennem et internationalt netværk af professionelle oversættere, som sørger for oversættelse af indhold på websitet til de sprog du ønsker.

Så uanset du ønsker at nå ud til internationale kunder i Danmark, Europa, Asien, Amerika eller noget andet sted i verden, kan vi hjælpe dig med, at nedbryde sprogbarrierer og engagere dine kunder på en måde, der resonerer med dem på deres lokale sprog.

Kontakt os i dag

Du kan eventuelt vælge at starte ud med et hovedsprog fx engelsk, tysk eller spansk eller, hvis sigter du efter det nordiske marked er svensk og norsk oplagte at starte med. Ved at starte ud på den måde, har din virksomheds website et godt internationalt afsæt.

Kontakt Webministeriet Webbureau i dag for at finde ud af, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med, at nå ud til et globalt publikum, ved at løfte din virksomheds WordPress website til næste niveau på flere sprog.

Henrik Thue Nielsen - Webcreator og Webdesigner Webministeriet Webbureau

Din kontaktperson

Min navn er Henrik Thue Nielsen og jeg hjælper din virksomhed med at navigere i den digitale verden. Med min årelange WordPress ekspertise og erfaring, kan jeg hjælpe med at opbygge, forbedre og vedligeholde din virksomheds hjemmeside.

Kontakt mig i dag og lad mig hjælpe dig godt videre.

Andre læste også