Markedsføring online
Opbyg kendskabet til virksomheden og accelerér mere trafik til websitet
Få overblikket
Online markedsføring
Online markedsføring er processen med, at promovere produkter eller tjenester via internettet. Det omfatter strategier som søgemaskineoptimering (SEO), social media marketing, e-mail-markedsføring, indholdsmarkedsføring, og betalt annoncering (PPC) for at nå og engagere målgrupper samt øge brandets – virksomhedens – synlighed og salg online.
Onsite optimering
Onsite optimering er processen med at forbedre websitets indhold og struktur for at øge dens synlighed i søgemaskinerne. Det indebærer optimering af elementer som søgeord, metatags, overskrifter, interne links og URL-struktur for at forbedre brugeroplevelsen og søgemaskinernes evne til at indeksere siden effektivt. Målet er at gøre websitet mere relevant og autoritativ for søgninger, der matcher virksomhedens tjenester eller produkter.
Content produktion
Content produktion eller produktion af indhold på dansk, er processen med at skabe og udgive digitalt indhold som fx. artikler, videoer, billeder, podcasts, og grafik, med det formål at informere, underholde eller engagere en målgruppe. Det er en central del af content marketing og bruges til at opbygge brand awareness, tiltrække besøgende, og generere leads.
Guides
Herunder links til guides der beskriver de centrale områder af online markedsføringen, og hvilke tiltag der skal arbejdes med på websitet:
- Søgemaskineoptimering (SEO)
- Konverteringsoptimering
- Facebook annoncering
- Sociale medier (SoMe)
- E-mail markedsføring
- Videomarkedsføring
- Displayannoncering
- Google My Business
- Analyse og insights
- Content marketing
- Facebook Business
- Google Shopping
- Leadgenerering
- Tekstforfatning
- Call-To-Action
- Linkbuilding
- Google Ads
- (flere guides er på vej…)
Få hjælp til arbejdet
At arbejde med online markedsføring og onsite optimering, er en proces der kontinierligt skal arbejdes med for at komme i mål med de ønskede resultater, og det kan derfor være en god ide at få hjælp på freelancebasis eller i et fastlagt samarbejde med Webministeriet.
Kontakt Webministeriet og få hjælp til online markedsføring og onsite optimering.
Med WordPress får virksomheden adgang til, et stort udvalg af værktøjer, der kan bruges online markedsføringen. Webministeriet anbefaler WordPress som platform til virksomhedens website.
Start med søgemaskineoptimering (SEO)
Det bedste område at give sig i kast med, er helt sikkert søgemaskineoptimering (SEO). Det er det billigste og bedste område at starte op med, og som på relativt kort tid kan skabe gode resultater og synlighed i søgeresultaterne. Eller sagt på en anden måde – øge trafikken til hjemmesiden.
På den lange bane er arbejdet med løbende søgemaskineoptimering desuden med til, at opbygge gode placeringer i søgeresultaterne.
On-page SEO
Særligt on-page SEO, hvor I blandt andet arbejder med jeres indhold (content) på hjemmesiden. Ved at I serverer relevant og velskrevet indhold for den besøgende, gør I det samtidigt væsentligt nemmere for søgemaskinerne, at lære jeres hjemmeside godt at kende.
Der indgår flere elementer i on-page SEO, som fx at optimere teknikken, skrive godt og læseværdigt indhold, anvendelse af de rigtige søgeord, optimering af sidetitlerne, rubrikker og billeder, intern linkbuilding mv.
Med andre ord er det vigtigt, at have værdiskabede indhold på hjemmesiden, som løbende bliver holdt opdateret eller udbygget med ny relevant information.
Opbyg jeres autoritet i søgemaskinerne
Jo længere tid I kan holde den besøgende på hjemmesiden, desto mere finder søgemaskinerne også jeres website vigtigt. Det giver søgemaskinerne et signal om, at de besøgende finder hjemmesiden interessant, som igen øger sandsynligheden for, at søgemaskinerne sender mere og mere trafik i jeres retning.
Man opbygger med andre ord autoritet blandt søgemaskinerne, ved at arbejde med søgemaskineoptimering. Der er naturligvis også andre parametre der påvirker autoriteten, men søgemaskineoptimering er en af de vigtigste områder at arbejde med.
Mobile first
Et væsentligt element i SEO er at hjemmesiden er mobilvenlig, også rent teknisk. Sådan har det været i mange år, og det er derfor allerede taget højde for i vores design af hjemmesider.
Hovedparten af besøg på en hjemmeside, sker fra mobiler. Derfor er det vigtigt at hjemmesiden er mobilvenligt opbygget på en række parametre, der ikke kun handler handler om at hjemmesiden er responsiv.
Der indgår flere elementer at designe og toptrimme en mobilvenlig hjemmeside. Det ved Webministeriet en stor viden om. Også hvad der påvirker teknisk performance, og hvilke greb der kan tages i brug for at optimere teknikken.
Kom videre med SEO optimering af dit website
Kontakt Webministeriet i dag og aftal et onlinemøde, hvor vi drøfter hvad I har brug for af online markedsføring.